Субота, 21.04.2018, 22:24
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

НВК "Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія"

Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 338
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методична скарбничка

    Психолого-педагогічний консиліум "Успішна адаптація першокласника як умова гармонійного розвитку особистості"

    консиліум "Адаптація п’ятикласників до умов середньої школи. Шляхи корекції»

    Аналіз методичної роботи за 2013 -2014


     
     
     
     

     
    Районний семінар класних керівників
     
    1 лютого 2013 року на базі НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» був проведений районний семінар класних керівників на тему «Роль класного керівника у формуванні громадянських компетентностей школярів». З метою оволодіння системою знань з громадянської освіти для формування світоглядних орієнтацій особистості, виховання повноправного члена громадянського суспільства свою професійну компетентність мали змогу підвищити ряд класних керівників НВК.
    Семінар складався із теоретичного та практичного блоків. Відкрила засідання завідувач районним методичним кабінетом Журавлюк В.М., яка і надала слово гостям – працівникам Волинського інституту післядипломної освіти педагогів. Ясінська Н.В., завідувач кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів ВІППО, кандидат педагогічних наук зупинилась на питанні «Толерантність як складова частина образу класного керівника»; Романчук Г.В. – завідувач соціологічної лабораторії ВІППО провела соціологічний аналіз «Класний керівник у контексті модернізації освіти»; Миць М.Я., доцент кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів, кандидат історичних наук розповіла про формування громадянської освіти у школярів.
    Класні керівники району поділилися власним досвідом роботи. Зінчук Л.В., класний керівник 3-А гімназійного класу нашого навчального закладу презентувала напрацювання по темі «Класний колектив як виховне середовище, що забезпечує громадянську активність учнів».
    Підвела підсумки семінару Макаревич М.В. – методист з виховної роботи РМК. Своїми побажаннями щодо методичної та організаційної роботи із класними керівниками, враженнями від семінару поділилися Демидюк Л.В. і Загорська О.І. – заступники директорів Маньківської ЗОШ І-ІІІ ст. і НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія».
     
     

    Обласний семінар-практикум учителів початкових класів
     
    14 листопада 2012 року на базі НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» відбувся обласний семінар-практикум учителів початкових класів для слухачів курсів ВІППО «Формування основних компетентностей молодших школярів через використання інноваційних педагогічних технологій».
     
    У роботі семінару взяли участь методист ВІППО Єндрущук С.М., начальник відділу освіти Локачинської райдержадміністрації Семченкова С.А., методист відділу освіти Локачинської райдержадміністрації Костанович О.М.

    Відкрила роботу семінару начальник відділу освіти Локачинської райдержадміністраціі Семченкова С.А.
     
    Учасники семінару відвідали сім уроків у  початкових класах, які були проведені у 2 етапи.

    І етап:
    •    1-Б клас, урок навчання грамоти. Письмо. Письмо великої букви Л. Розвиток зв’язного мовлення. Робота зі скоромовкою (Сахарчук Т.Л., вчитель вищої категорії);
    •    2-Б клас, урок української мови «Визначення головних слів у реченні» (Киричук І.Р., вчитель вищої категорії, старший учитель);
    •    3-Б клас, урок української мови «Спільнокореневі слова. Корінь слова» (Деркач Н.В., вчитель вищої категорії);
    •    4-Б клас, урок читання «Леся Українка «Біда навчить»» (Сірко Т.В., вчитель І категорії).

    ІІ етап:
    •    1-А клас, урок природознавства «Повітря. Властивості повітря» (Шумук Т.В., вчитель І категорії);
    •    2-А клас, урок читання «Наталя Забіла. Знайомство з казкою «Лисиця та Рак»» (Цикалюк О.Г., вчитель вищої категорії);
    •    3-А клас, урок громадянської освіти «Як досягти успіху» (Скучинська В.М., вчитель вищої категорії).

    Після проведення уроків в актовому залі НВК відбулося родинне свято «Ми всі одна сім’я, ми всі одна родина», яке підготувала Жаловага Г.В., вчитель вищої категорії, старший учитель. Учні 4-А класу розповідали про свої родини, висловлювали слова вдячності найдорожчим людям, декламували вірші, артистично співали пісні, неперевершено виконували танці.  На святі пролунали пісні у виконанні батьків вихованців, а також вокальної групи вчителів.

    За «круглим столом» у методичному кабінеті НВК учасники семінару обмінялися думками щодо організації та проведення уроків та виховного заходу.

    Про стан методичної роботи початкових шкіл району доповіла присутнім методист відділу освіти Локачинської райдержадміністрації Костанович О.М. Учасники семінару переглянули презентації навчального закладу та кафедри вчителів початкових класів, які підготували директор НВК Сахарчук О.Я. та заступник директора з науково-методичної роботи Левчик Н.Г.

    Вчителі кафедри початкових класів та адміністрація НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія» висловлюють вдячність методисту відділу освіти Костанович О.М. за сприяння в організації та підготовці до проведення семінару.

    Консиліум "Психолого-педагогічні аспекти адаптації учнів 5-х класів, створення ситуації успіху у роботі з ними"

    02 листопада 2012 року в НВК "Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія" відбувся консиліум "Психолого-педагогічні аспекти адаптації учнів 5-х класів, створення ситуації успіху у роботі з ними”.

    Були присутні: Левчик Наталія Григорівна – заступник директора з науково-методичної роботи, Никитюк Віктор Миколайович – заступник директора з навчально-виховної роботи, Загорська Оксана Ігорівна – заступник директора з виховної роботи, Ярмолович Валентина Йосипівна – психолог НВК, класоводи початкової школи НВК – Сахарчук Таміла Логвинівна, Шумук Татяна Василівна, вчитель початкових класів загальноосвітньої школи І ст. с. Крухиничі  – Бугайчук Оксана Євгеніївна, вчитель початкових класів загальноосвітньої школи І ст. с. Дорогиничі – Фордюк Надія Антонівна, класні керівники 5-х класів – Корнелюк Ірина Василівна, Боярська Світлана Олександрівна. Також запрошеними були всі вчителі, які викладають у 5-х класах.

    Основною метою педагогічного консиліуму було:
    – залучення учасників педагогічного консиліуму до активного обговорення проблеми адаптації п’ятикласників до навчання в основній школі;
    – колективне вивчення труднощів навчання п’ятикласників;
    – виявлення причин труднощів учнів та вчителів;
    – налагодження співпраці між учителями-предметниками, які викладають у 5-х класах.

    Розпочала роботу консиліуму заступник директора з науково-методичної роботи Левчик Наталія Григорівна, яка відмітила, що перехід учнів з початкової школи до основної справедливо вважається кризовим періодом. Багаторічні спостереження педагогічних працівників підтверджують, що він зазвичай пов’язаний з тимчасовим зниженням успішності учнів. Дітям, які звикли у початковій школі до певного порядку, необхідний час, щоб пристосуватися до нового темпу та стилю життя. Наскільки процес адаптації п’ятикласників буде успішним, великою мірою залежить від діяльності адміністрації школи та всіх педагогів навчального закладу.

    Вчителі початкових класів Шумук Т.В., Сахарчук Т.Л., Фордюк О.М., Бугайчук О.Є. познайомили педагогів із педагогічною характеристикою своїх вихованців. Психолог НВК Ярмолович В.Й. доповіла присутнім про результати проведеного психологічного обстеження п’ятикласників (навчальна мотивація, рівень самооцінки, емоційне самопочуття, соціометричний статус).
     
    У ході роботи консиліуму педагоги визначили оптимальні шляхи для подолання труднощів адаптації п’ятикласників, а також розробили рекомендації щодо подальшого гармонійного розвитку п’ятикласників.

    Педагогічні читання "Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю"

    01 листопада 2012 року на базі опорної школи Локачинського освітнього округу у методичному кабінеті НВК відбулися педагогічні читання "Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю".

    У роботі педчитань брали участь педагоги НВК "Локачинська ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія", загальноосвітньої школи І-ІІ ст. с. Козлів, загальноосвітньої школи І-ІІ ст. с. Павловичі, загальноосвітньої школи І-ІІ ст. с. П’ятикори.

    Розпочала роботу педчитань заступник директора НВК з науково-методичної роботи Левчик Н.Г., яка відмітила, що нині педагогічна спадщина В.О. Сухомлинського є особливо актуальною. Ідеї великого педагога потрібно втілювати, пристосувавши і трансформувавши до теперішніх умов, у сучасну систему освіти, щоб виховувати справжніх людей, які будуть підковані ідеями нових педагогів, сповнені нових і цінних думок, бажання виховати достойне майбутнє покоління, бо як обличчя школи створює той, хто з неї вийшов, так і обличчя держави створює той, хто в ній живе.

    Про використання ідей В.О. Сухомлинського у здатності самореалізації життєвих компетентностей особистості розповіла вчитель географії НВК Корнелюк І.В.
     
    Марчук С.А., вчитель світової літератури загальноосвітньої школи І-ІІ ст. с. Козлів виступала на тему "За В.О. Сухомлинським, розумове виховання – це надбання знань і формування наукового світогляду, розвитку пізнавальних і творчих здібностей".
     
    Із досвіду роботи по темі "Вічні цінності людини моїми очима і очима В.О. Сухомлинського" поділилась вчителька загальноосвітньої школи с. П’ятикори Гапонюк В.А.

    Вчитель історії НВК Зінчук Л.В. зупинилася на проблемі збереження здоров’я школярів у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського, а вчитель англійської мови загальноосвітньої школи с. Козлів Гончарук Н.Ф. розповіла про проблеми виховання у творчій спадщині педагога. Тема виступу: "…Добро, ласка, любов – це могутня сила, здатна утвердити в людині все прекрасне, зробити її ідеальною..."
     
    Цікавим виявився виступ учительки початкових класів НВК Цикалюк О.Г. "В.О. Сухомлинський про культуру читання і роботу з книгою як засіб розумового розвитку школярів". У кінці свого виступу Ольга Григорівна кожному вчителю вручила "Молитву вчителя", а також символічні цукерки у кольорових обгортках, розгорнувши які, вчителі прочитали для себе побажання.

    Учасники педчитань проглянули і цікаві комп’ютерні презентації вчителів Корнелюк І.В., Зінчук Л.В., Гапонюк В.А.
     
    Директор НВК Сахарчук О.Я. подякувала усім учасникам педчитань і наголосила, що ідеї, які втілив Сухомлинський у Павлиській школі, є актуальними і на сьогоднішній день. Кожен раз, перечитуючи твори педагога, ми відкриваємо їх для себе по-новому. Нині, як ніколи, важливого значення набуває зміцнення зв’язків між школою, сім’єю та громадськістю, виховання в дітях відчуття краси, гармонії, уміння нести відповідальність не лише за себе, а й за державу.
     
    "Притчею про мудрого вчителя", яку розповіла заступник директора Левчик Н.Г., закінчились педагогічні читання.

    Проведення педагогічних читань, присвячене В.О. Сухомлинському, підтверджує, що творчість його поцінована і надає можливість у повній мірі доторкнутися душею і серцем до прекрасних високохудожніх творів педагога-новатора.

    Психолого-педагогічний консиліум "Психологічна готовність, загальна шкільна зрілість і початкуючий стан адаптації першокласника"

     

    03 жовтня 2012 року на базі НВК "Локачинська ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія", який є опорною школою Локачинського освітнього округу, відбувся психолого-педагогічний консиліум "Психологічна готовність, загальна шкільна зрілість і початкуючий стан адаптації першокласника".

    У роботі консиліуму взяли участь вчителі 1-4-х класів, психолог НВК Ярмолович В.Й., заступник директора з науково-методичної роботи Левчик Н.Г., медична сестра НВК Головенко Н.С., вихователі дошкільного навчального закладу смт Локачі Пармьонова В.В., Захарчук О.Ф.

    У вступному слові заступник директора Левчик Н.Г. наголосила, що початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап у її житті, адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя і діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.

    Пристосування (адаптація) дитини до школи – досить тривалий процес, пов'язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-6 тижнів поступово підвищуються та стають стійкішими показники працездатності, у дитини спадають напруження та тривожність. Залежно від стану здоров’я, сімейної ситуації, відвідування чи невідвідування дитячого садка адаптація до школи, до нових умов життя, зауважила Левчик Н.Г., може мати різний перебіг.

    Про стан фізичного здоров’я дітей доповіла присутнім медична сестра НВК Головенко Н.С.

    Практичний психолог НВК Ярмолович В.Й. ознайомила присутніх із результатами психологічної готовності і загальної шкільної зрілості учнів 1-А та 1-Б класів станом на 06.09.2012 р. Психолог наголосила, що педагоги повинні прийняти і зрозуміти дитину такою, якою вона є з її унікальним внутрішнім світом і, враховуючи індивідуальні особливості кожної дитини, допомогти адаптуватися до нової соціальної ситуації. Ярмолович В.Й. звернула увагу класоводів 1-х класів на тісній співпраці з батьками учнів.

    Вихователі дошкільного навчального закладу Пармьонова В.В. та Захарчук О.Ф. дали коротеньку психолого-педагогічну характеристику своїм вихованцям, а вчителі 1-х класів Сахарчук Т.Л. та Шумук Т.В. розповіли про перші кроки адаптації першокласників до шкільного життя. Педагоги НВК і вихователі дитячого садочка обмінялися думками із проблемних питань: "Як допомогти дитині подолати перші шкільні труднощі?", "Як знайти спільну мову з однокласниками", "Що зробити для того, щоб першокласник не втратив інтерес до навчання".

    Учасники психолого-педагогічного консиліуму розробили рекомендації з профілактики дезадаптації першокласників до школи.

    Рекомендації з профілактики дезадаптації першокласників до школи

    1. Класоводам і педагогам, які викладають у 1-х класах, враховувати вікові та індивідуальні особливості першокласників.
    2. Акцентувати увагу школяра-першокласника на його успіхах в писанні, читанні, в поведінці.
    3. Запобігати частому використанню в мові слів-заперечень.
    4. Підтримувати і заохочувати прояви школяра в активній роботі на уроці.
    5. Для створення ситуацій успіху емоційно підтримувати першокласника словом, поглядом, дотиком.
    6. Спілкуючись з батьками першокласника, акцентувати увагу на допомогу, взаєморозуміння і співпрацю.
    7. В навчально-виховному процесі враховуючи стан здоров’я дитини-першокласника.
    8. Медичній сестрі постійно слідкувати за перебігом стану здоров’я.
    9. Практичному психологу продовжувати психолого-педагогічий супровід першокласників.