Неділя, 21.10.2018, 00:01
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

НВК "Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія"

Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 345
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » 2017 » Грудень » 5 » Інноваційне освітнє середовище – простір розвитку особистості
    13:19
    Інноваційне освітнє середовище – простір розвитку особистості

    24 листопада дирекція ОНЗ «НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» взяла участь у підсумковій конференції за результатами регіонального проекту «Лідер освітніх інновацій», що відбулася у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти. Керівництво проектом здійснювали знані на Волині науковці: Вітюк В.В., проректор з наукової роботи ВІППО, та Ткачук Н.М., завідувач науково-дослідної лабораторії освітніх інновацій інституту. Робота в проекті передбачала сесійні заняття у березні-травні цього року за чотирма змістовими модулями: управління змінами, ефективний самоменеджмент, лідерство і управління мотивацією команди, управління проектом, а також написання і реалізацію проекту, покликаного змінити освітнє середовище навчального закладу. 

    Протягом червня-листопада у Локачинській школі-гімназії реалізовувався проект «Інноваційне освітнє середовище – простір розвитку особистості», результати якого були представлені директором закладу на обласній конференції. Мета проекту: розвиток особистості дитини і педагога через впровадження інновацій в освітнє середовище школи. За переконанням авторів проекту, інноваційний розвиток закладу освіти відбувається через системні зміни освітнього середовища, яке є простором розвитку здібностей і талантів особистості – учня і вчителя, стимулом до самопізнання й самовдосконалення, засобом пізнання Батьківщини, світу. Розглядаючи інноваційне освітнє середовище навчального закладу не як явище статичне, обмежене часовими чи просторовими координатами, а як складову інноваційного освітнього простору в цілому та освітнього простору особистості зокрема, акцент зроблено на таких його складових: гуманістичний, мотиваційний простір, ціннісний, креативний, інтелектуальний, інформаційно-комунікаційний та ергономічний простір. Визначення саме таких складових інноваційного освітнього середовища навчального закладу зумовлено принципами діяльності ОНЗ «НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія», а саме: дитиноцентризму, партнерства,  проактивності, синергії, інноваційності, науковості і доброчесності. 

    Тип проекту «Інноваційне освітнє середовище – простір розвитку особистості» – мега-проект, який складається із низки міні-проектів, що пропонують зміни в окремих складових освітнього середовища школи. Така особливість проекту була зумовлена готовністю колективу до інновацій та досвідом проектної діяльності, набутим у попередні роки. 

    Міні-проект «Галерея «Школа успіху особистості» представляє зміни в гуманістичному просторі ОНЗ: із цінування успіху кожної особистості – учня і вчителя – складається успіх навчального закладу. Міні-проект «Мотиваційна зона» представлений блоком мотиваторів у вестибюлі школи і покликаний послідовно створювати освітнє середовище, яке мотивує до розвитку й самовдосконалення. Міні-проекти «Особистість виховує особистість» і «STEM-school» пропонують зміни відповідно у ціннісному й інтелектуальному просторі Локачинської гімназії. Започаткування циклу майстер-класів, зустрічей із відомими, талановитими людьми краю та проведення освітнього квесту зі STEM-освіти мають на меті орієнтацію освітнього простору на загальнолюдські цінності, плекання української ідентичності, розвиток критичного мислення та когнітивної гнучкості дітей і їх наставників. Формування інформаційно-цифрової компетентності особистості, яка входить до десяти ключових компетентностей Нової української школи, неможливо реалізовувати без доступу до високошвидкісного інтернет-зв’язку. Міні-проект «Wi-Fi-простір» передбачає реалізацію цього завдання. Розвиток уміння відчувати і творити красу має на меті міні-проект «Арт-простір», а його «твердим» результатом стало облаштування фойє актової зали. Креативний простір сучасного освітнього середовища закладу увиразнив «Дебатний клуб», який створено на базі секції журналістики гімназійного наукового товариства «Лідер». Створення розвивального предметно-просторового оточення класних кімнат, предметних кабінетів, рекреацій мав на меті міні-проект «Відкритий світ», який запропонував зміни в ергономічному просторі школи. Заміна плитки у вестибюлі навчального закладу, придбання навчально-методичного обладнання і меблів-трансформерів для кабінету математики, завершення заміни усіх класних дошок школи на безпечні і практичні у використанні магнітно-маркерні комбінованого типу, а також внесення змін до розвивально-мотиваційного середовища кабінетів інформатики і математики – «тверді» результати міні-проекту «Відкритий світ». 

    Реалізація мега-проекту «Інноваційне освітнє середовище – простір розвитку особистості» була б неможливою, якби не координація фінансових ресурсів, залучених із різних джерел. Так, заміну плитки у вестибюлі школи було проведено завдяки перемозі в обласному Конкурсі проектів від Фонду регіонального розвитку: як результат – 242 806 грн. залучено із обласного бюджету, а завдяки сприянню депутатського корпусу Локачинської районної ради – 45 тис.грн та ТОВ «Волинь-Екотепло» – 6 тис.грн., які виступили партнерами проекту. Реалізація міні-проектів «Арт-простір» та «Wi-Fi-простір» стала можливою завдяки субвенції із бюджету Крухиничівської сільської ради в сумі 19 200 грн. У створенні функціонального і безпечного ергономічного простору школи вагому роль зіграла реалізація проектної заявки «Сучасний освітній простір – кожному школяреві» за сприяння Фонду Ігоря Палиці «Тільки разом» (внесок Фонду – 24 670,8 грн), результатом якої стало придбання 18 сучасних дошок і 3 фліпчартів. Партнерами цієї необхідної справи виступила районна рада із співфінансуванням у сумі 20 тис.грн та Локачинська селищна рада – 10 тис.грн. Без субвенції із Марковичівської сільської ради (3 тис.грн) була б неможливою реалізація міні-проектів «Галерея «Школа успіху особистості» і «Мотиваційна зона». Внесок Локачинської школи-гімназії у розвиток дитячої обдарованості був відзначений управлінням освіти і науки Волинської ОДА (НВК здобув нагороду «Кращий заклад Волині 2017 року» за результатами роботи з обдарованими дітьми) – в рамках реалізації Державної програми сприяння розвитку природничо-математичної освіти заклад отримав навчально-методичне забезпечення для кабінету математики на суму 232 900 грн., до складу якого увійшли меблі-трансформери, інтерактивний комплекс, цифрова документ-камера, 8 ноутбуків для облаштування електронних робочих місць вчителя й учнів, багатофункціональний пристрій (принтер-сканер-копір), навчальні прилади. 

    Окремі міні-проекти зі створення інноваційного освітнього середовища як простору розвитку особистості у Локачинській школі-гімназії уже завершені, окремі тільки започатковані, проте фокус-групи вчителів-інноваторів, зацікавлені у змінах і розвитку освітнього простору, пропонують нові ідеї, які обов’язково втіляться у нові проекти, корисні справи. 

    Мега-проект, реалізований у Локачинському НВК завдяки участі в регіональному проекті «Лідер освітніх інновацій»,  став для шкільної родини знаковим, адже в нього були не тільки, як у всіх проектів, очікувані «тверді» і «м’які» результати, а й результати неочікувані, але приємні: ми отримали численні прохання прийняти в гості представників закладів освіти з різних куточків Волині. Направду, проект відкрив для багатьох Локачинську школу-гімназію, її працьовитий колектив, талановитих педагогів і обдарованих дітей, освітній простір навчального закладу як простір розвитку особистості.

    Оксана Сахарчук, директор ОНЗ 
    «НВК «Локачинська школа І-ІІІ ст.-гімназія»

    Переглядів: 292 | Додав: Admiral | Рейтинг: 0.0/0